η απάντηση τεκμαίρεται

Αν τους πεις για τα 2000 ευρώ τεκμήριο για το αυτοκίνητο, ότι «μα ρε παιδιά από πού κι ως πού, εγώ με 2000 βγάζω όλο το χρόνο, το αυτοκίνητο συνεχώς παρκαρισμένο είναι, μόνο σε απόλυτη ανάγκη το χρησιμοποιώ», το πιο πιθανό (τι πιθανό; σίγουρο!) να σου πούνε: «Αν δε σου φτάνουν τα λεφτά για να συντηρείς αυτοκίνητο, τι το θές; πούλα το, και μπορεί και να πάρεις και 2000 να εξοικονομήσεις και τα έξοδα σου για τον ένα χρόνο που έλεγες».

Αν τους πεις για τα 2500 τεκμήριο για το σπίτι, ότι «τι; επειδή έχω ένα κεραμίδι να βάζω το κεφάλι μου από κάτω, θα πει ότι έχω κι εισόδημα 2500;», θα σου πούνε: «Αν δε μπορείς να συντηρείς σπίτι, τι το θες, δώσ’το, νοίκιασε το και με το νοίκι θα νοικιάσεις ένα μικρότερο και θα σου μείνει και εισόδημα».

Και τότε τους ρωτάς για το τεκμήριο διαβίωσης τα 2.500 ευρώ: «Αφού είμαι άνεργος, ζω από τη σύνταξη  της πεθεράς μου, που τη φορολογείτε ξεχωριστά, πού τα βρήκατε αυτά τα 2500 και μου τα βάζετε τεκμήριο».

Τώρα τι να σου πούνε, «αν δεν έχεις ούτε 2500 για διαβίωση, ψόφα, να κάνει κι η πεθερά σου οικονομία»;

Το πιθανότερο να μη σου πούνε τίποτα, όμως η απάντηση τεκμαίρεται.

Κλασικός μαλθουσιανισμός, οικονομικό δόγμα του χρηματιστικού κεφαλαίου στην εποχή του ιμπεριαλισμού, ταμάμ η έκθεση Σπράου  (τότε που ήτανε ψηλά οι δείκτες) ότι «ζούμε πολύ», ανέκαθεν το ΔΝΤ είχε πρόβλημα με τη λαϊκή μακροζωία, τώρα και σε συσκευασία ευρωενωσιακή: Τόσοι άνεργοι; Πρόκειται φανερά για υπερπληθυσμό, κλασική περίπτωση.

Κι αυτοί οι δείκτες δε λένε να ανέβουνε γμτ.

Σχολιάστε

