Να εξηγούμαστε για να μην παρεξηγούμαστε

Σύμφωνα με την «αφήγηση» των δημοσιογράφων του ραδιοσταθμού «Βήμα FΜ», στην προχθεσινή τους συνέντευξη με τον Δ. Κουτσούμπα, «ο ΣΥΡΙΖΑ πήγε σ’ ένα δημοψήφισμα και πήρε «Οχι» και μετά το γύρισε την επόμενη μέρα στο «Ναι», βλέποντας ότι δεν υπάρχει περιθώριο η χώρα να φύγει από την ΕΕ, γιατί έρχεται φτώχεια».

Ξεχνάει, όμως, αυτή η «αφήγηση» μια μικρή λεπτομέρεια… Το δημοψήφισμα του «ΟΧΙ» που έγινε «ΝΑΙ» πραγματοποιήθηκε στις 5-7-2015. Αλλά πέντε μέρες νωρίτερα, στις 30 Ιουνίου, η κυβέρνηση είχε ήδη υποβάλει στον «Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας» το αίτημά της για τη νέα δανειακή σύμβαση και το 3ο μνημόνιο.

Το οποίον πεντακάθαρα και περίτρανα αποδεικνύει, ότι οι εξελίξεις -χωρίς τυμπανοκρουσίες βέβαια- είχαν δρομολογηθεί πριν από την Κυριακή του δημοψηφίσματος, ότι η κυβέρνηση  μέσα στο θόρυβο της τελευταίας τότε προεκλογικής εβδομάδας κατάφερε να πνίξει τον κρότο  του αιτήματός της για 3ο μνημόνιο, ότι ήδη από τις 30 Ιουνίου τόσο το ΝΑΙ όσο και το ΟΧΙ της επόμενης Κυριακής πια δεν θα σήμαιναν παρά «3 μνημόνιο»,  ότι ο λαός είχε ήδη πριν την Κυριακή του δημοψηφίσματος πέσει θύμα μιας ωμής πολιτικής απάτης χωρίς ιστορικό προηγούμενο, και ότι αυτά τα «ο ΣΥΡΙΖΑ πήγε σε δημοψήφισμα», «ο ΣΥΡΙΖΑ βλέποντας ότι δεν υπάρχει περιθώριο» κλπ, δεν αποτελούν παρά την προέκταση στο σήμερα της τακτικής που ακολούθησε τότε ο ΣΥΡΙΖΑ για να «συγκεράσει» τα τότε προεκλογικά «πεντοζάλια» του με τα μετεκλογικά του πένθιμα εμβατήρια.

Ο ΣΥΡΙΖΑ ποτέ του δεν ανακάλυψε «ότι δεν υπάρχει περιθώριο η χώρα να φύγει από την ΕΕ», και δεν το «ανακάλυψε» για τον απλούστατο λόγο ότι από την αρχή και πάντοτε, χωρίς παρέκκλιση, μοναδική σταθερά του προγράμματός του ήταν η παραμονή της χώρας στην ΕΕ, και σε αυτή την προγραμματική σταθερά του, την διάσωση -με άλλα λόγια-  του ευρωμόνοδρομου των μονοπωλίων, οφείλεται άλλωστε και η κατάρρευση  κάθε «αντιμνημονιακής» προγραμματικής του εξαγγελίας. Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ανακάλυψε. Ο ΣΥΡΙΖΑ εξαρχής υπηρέτησε την ευρωενωσιακή στρατηγική επιλογή του ελληνικού μονοπωλιακού κεφαλαίου με τον μόνο τρόπο που μπορούσε πια να υπηρετηθεί ύστερα από τη χρεοκοπία του «παραδοσιακού» δικομματισμού: με την τερατώδη διάσταση ανάμεσα στην «αριστερή» ρητορική από τη μια  και την ολοκληρωτική υποταγή στην πολιτική των μονοπωλίων από την άλλη.

Απέναντι λοιπόν σε αυτήν την πραγματικότητα, την οποία συγκαλύπτει και συσκοτίζει η δημοσιογραφική ερώτηση, το ενδιαφέρον δεν βρίσκεται στο σκέλος της απάντησης του Δ. Κουτσούμπα ότι: «Αν αποσπαστείς από την ΕΕ και είναι οι ίδιοι στην κυβέρνηση, έχουν οι ίδιοι την εξουσία, την οικονομία και το κράτος – το καπιταλιστικό κράτος – και δεν έχει αλλάξει τίποτε ή δεν πάρεις μέτρα, βεβαίως θα είναι χειρότερα τα πράγματα…»

…Το ενδιαφέρον βρίσκεται στο ότι η ΕΕ και το καθεστώς ένταξης σε αυτήν συγκροτεί και αποτελεί σήμερα  την μοναδική υπαρκτή, συγκεκριμένη, ιστορικά καθορισμένη πολιτικο-οικονομική μορφή κυριαρχίας του μονοπωλιακού κεφαλαίου και τσακίσματος των λαϊκών δικαιωμάτων. Ο μοναδικός υπαρκτός ελληνικός καπιταλισμός είναι ο καπιταλισμός της ενταγμένης στην ΕΕ Ελλάδας και κάθε μάχη με έναν άλλο υποθετικό, πιθανό καπιταλισμό εκτός από αυτόν είναι ή κινδυνεύει να μετατρέπεται σε σκιαμαχία με έναν καπιταλισμό της θεωρητικής αφαίρεσης.

Ο καθένας μπορεί να κατανοήσει το ότι η πάλη ενάντια στον υπαρκτό δρόμο καπιταλιστικής «ανάπτυξης» (και κοινωνικής υπανάπτυξης) διεξάγεται όχι για την αντικατάστασή του από έναν άλλο καπιταλιστικό δρόμο ανύπαρκτο σήμερα, όχι σαν μάχη ανάμεσα σε πιθανές ή υπαρκτές αντιτιθέμενες επιλογές «καπιταλιστικών δρόμων» μεταξύ  τμημάτων του κεφαλαίου, αλλά για την κατάργηση του καπιταλιστικού δρόμου γενικά. Και είναι για τον καθένα προφανές ότι η κατάργηση του καπιταλιστικού δρόμου γενικά δεν μπορεί να διεξάγεται παρά μόνο σαν πάλη για την κατάργηση του υπαρκτού καπιταλιστικού δρόμου:

Σαν πάλη της ικανοποίησης των αναγκών της εργαζόμενης κοινωνίας ενάντια  στην ελευθερία του μονοπωλιακού ανταγωνισμού και της αγοράς, σαν πάλη της «πεζούλας» ενάντια στο κεφάλαιο και την ελευθερία της κίνησής του, σαν πάλη ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των 14 αεροδρομίων και την καταναγκαστική αργία των ναυπηγείων του Σκαραμαγκά λογουχάρη, σαν πάλη για την περιέλευση του κοινωνικού πλούτου στην κατοχή της κοινωνίας και την υπαγωγή της λειτουργίας του στην ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών, σαν πάλη ενάντια στη φορολογική ασυλία των μονοπωλίων και την αντιλαϊκή φοροληστεία, σαν πάλη για κοινωνική ασφάλιση και δικαιώματα, μισθό, ωράριο και δουλειά, σαν πάλη για εξωτερική πολιτική και διεθνείς σχέσεις ανταποκρινόμενες στις λαϊκές ανάγκες και την πάλη των λαών, δηλαδή σαν πάλη ενάντια στην κυριαρχία των μονοπωλίων στην οποία δεσμεύει τη χώρα των πλέγμα των ευρωενωσιακών συνθηκών, κανόνων, μνημονίων, μηχανισμών κλπ, σαν πάλη για  την αποδέσμευση από την υπαρκτή ΕΕ των μονοπωλίων και από την κυριαρχία των μονοπωλίων γενικά.

Σαν πάλη της «φτώχειας που έρχεται» εξαιτίας της θέσης της χώρας εντός της ΕΕ των μονοπωλίων,  ενάντια στον «λαϊκό» δημοσιογραφικό λόγο για την «φτώχεια που έρχεται» αν η «χώρα φύγει από την ΕΕ». Σαν πάλη των πραγμάτων που καθημερινά χειροτερεύουν, ενάντια στα πράγματα «που βεβαίως θα είναι χειρότερα αν αποσπαστείς χωρίς να πάρεις μέτρα» κλπ.

Advertisements

2 Σχόλια on “Να εξηγούμαστε για να μην παρεξηγούμαστε”

  1. Ο/Η Cos λέει:

    Εξαιρετικό άρθρο. Για να μην ξεχνάμε και τα αυτονόητα.

  2. Ο/Η nikosms λέει:

    Σωστα, οπως ομως αναφερεται σε αλλο αρθρο που παρεπεμπε (σε αλλο του αρθρο) ο συγγραφεας του μπλογκ

    «Οι λαοί δεν κλείνουν ανατρεπτικά ραντεβού στα τυφλά,» (καλως)
    «ούτε εξεγείρονται επειδή πρέπει.» (κακως)
    «Όσο η ρήξη δεν φαίνεται δυνατή και οργανωμένη ο κόσμος θα κινείται σε διαχειριστικές πολιτικές λύσεις, θα αποφασίζει πρακτικά και όχι ιδεολογικά.»

    (.. τη συνεχεια του σχολιου μου την αφαιρεσα, ας δουμε τα παραπανω πρωτα και βλεπουμε)


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s